Ultimate Games S.A. - Duży parkiet duże możliwości - Rozmowa z Mateuszem Zawadzkim

Już 22 sierpnia o godzinie 17:30 rozpocznie się czat inwestorski z Mateuszem Zawadzkim, Prezesem Zarządu Ultimate Games S.A.

Skorzystaj z okazji i oceń potencjał spółki, która w ostatnim czasie pożegnała rynek New Connect i przeniosła się na duży parkiet GPW.

Sebastian Urbański(Moderator)
2019-08-20 17:30:00
Tradycyjnie już chciałem powitać wszystkich Państwa na dzisiejszym czacie z Panem Mateuszem Zawadzkim Prezesem Ultimate Games S.A.

Zaczynamy!
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:31:26
@Sebastian Urbański Dzień dobry,

miło mi po raz kolejny brać udział w chacie. Z chęcią odpowiem na wszelkie pytania.
Bams
2019-08-21 21:25:07
Komunikat o zwrocie kosztów produkcji Phantom Doctrine ukazał sie relatywnie pózniej niż w przypadku innych premier na NS. Czy to wynik gorszej sprzedaży czy w przypadku tej gry wydawca miał mniejszy procent ze sprzedaży w stosunku do producenta (Cfg)? Czy wyniki sprzedaży są zgodne z oczekiwaniami?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 14:54:08
@Bams Komunikat był podany później ponieważ zwrot kosztów portowania i wydawnictwa nastąpił po prostu w dłuższym terminie. Co do oceny sprzedaży - to na razie trudno powiedzieć - jest to jedna z pierwszych gier tego typu wydanych na konsoli NS, ciągle uczymy się tego rynku. Miarodajne będą podsumowania na koniec roku. Najważniejsze dla nas że główne gry na Switch dość szybko odrabiają koszty wytworzenia.
Dark
2019-08-21 23:43:44
Przez ile dni i konkretnie w jakich dniach ma być publisher sale...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:39:53
@Dark Cała akcja marketingowa rusza 30.08. Wtedy wszystkie gry Spółki będą miały promocję, która potrwa przez 14 dni. Dedykowana promocja na głównej stronie Steam (Publisher Sale) będzie w weekend 31.08. - 1.09. Na 30.08. zaplanowaliśmy zresztą kilka premier gier na Steam - aby wykorzystać efekt tej promocji.
Dark
2019-08-21 23:47:53
1. Czy we wrześniu jest szansa na kickstarter Deadliest Catch...?
2. Gra Deadliest Catch pewnie będzie w IVQ bo IIIQ już się kończy i nie ma w tym temacie informacji. Czy w takim razie ta gra ma szanse być bliżej pierwszej części IVQ czy raczej pod koniec IVQ...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:43:35
@Dark 1. Tak
2. Szczegółowy termin premiery zależy od dopuszczenia gry do wydania przez zespoły testerskie oraz od ustalenia z Discovery. Kluczowy będzie też feedback graczy po kampanii KS. Od tego zależy ile jeszcze zmian będzie do wprowadzenia przed premierą do gry. Musimy też brać pod uwagę jak najlepsze okienka wydawnicze i możliwość organizacji cross-promo i kuponów rabatowych na inne gry w ramach grupy PlayWay.

Na dziś więc trudno o szczegółowy termin, na pewno wiele wyjaśni się po kampanii KS.
Dark
2019-08-21 23:52:17
Imponujący jest fakt, że na Steam jest obecnie aż 26 nowych gier do wydania. Z dostępnych w sieci informacji można wywnioskować, że część gier na PC zaplanowanych do wydania w roku 2019 może być przeniesiona na rok przyszły. Jak Pan uważa, czy chociaż 4 gry na PC mają szanse być wydane w b.r. ?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:45:44
@Dark Tylko na 30.08 są planowane 3 premiery na PC. Do końca roku jeszcze sporo czasu, a wiele gier jest obecnie w testach wewnętrznych przed wydaniem. Trudno dziś podawać szczegółowe liczby, ale kilka premier rzeczywiście może mieć miejsce.
Dark
2019-08-21 23:59:10
Już bardzo blisko jest premiery Unlucky 7. Od jakiej gry Playwaya (ewentualnie również innego producenta) przewidziane są kupony rabatowe na tą premierę...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:46:28
@Dark The Way i seria gier Bad Dream. Dystrybucja kuponów w dniu premiery.
Eero
2019-08-22 10:30:57
Witam Pana,
Czy po przejściu spółki na rynek główny planowane są jakieś zmiany kadrowe zarządu?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 12:26:54
@Eero Nic mi o tym nie wiadomo.

Być może z uwagi na rozwój skali działalności w przyszłości zasadne będzie poszerzenie składu Zarządu.

Decyzję w tym zakresie podejmuje jednak Rada Nadzorcza Spółki.
Dark
2019-08-22 10:49:01
Pierwszym z większych tytułów nowych gier na PC jest Unlucky 7, która z większych gier będzie następna: czy Woodzone, czy Deadliest Catch, czy jeszcze inna gra...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:50:57
@Dark Kilka gier jest obecnie w testach. Na dziś trudno wskazać która będzie kolejna jeśli chodzi o platformę PC.
Dark
2019-08-22 10:51:54
Czy widzi Pan jeszcze szansę by Cooking na Switch mógłby ukazać się w IIIQ, czy raczej dopiero w IVQ...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:52:23
@Dark Wszystko zależy od procesów certyfikacji u Nintendo. Czasem taki proces trwa kilka tygodni, a czasem kilka miesięcy. Premiera powinna nastąpić w tym roku, ale trudno o wskazanie szczegółowej daty.
Dark
2019-08-22 10:53:08
Czy w wynikach za IIQ b.r. były ujęte wpływy z gry Thief?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:52:49
@Dark Tylko za miesiąc maj 2019.
Dark
2019-08-22 10:54:10
Jaki procent przychodów w IIQ stanowiły gry ze Switcha...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:56:43
@Dark Jesteśmy na etapie tworzenia raportu za I półrocze 2019 r. gdzie będą szczegółowo wskazane te dane. Ten procent z miesiąca na miesiąc rośnie, podejrzewam że po 1 półroczu to będzie kilkanaście %. Kluczowym źródłem przychodów nadal jednak są gry na PC, w tym seria Ultimate Fishing z dodatkami.
Dark
2019-08-22 10:56:57
Czy UF Games jest przewidywany do wejścia na NC, w tym lub przyszłym roku...? Gdyby tak było to czy byłaby to sprzedaż części pakietów przez obecnych udziałowców, czy raczej nowa emisja akcji...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 11:59:09
@Dark Są wstępne plany na 2020 rok, ale na dzisiaj nie ma jeszcze żadnych konkretów. Zapewne na początku 2020 r. dokonamy podsumowania wyników i dokonań UF Games S.A. i wtedy zdecydujemy czy są potrzeby w zakresie pozyskania kapitału.
Dark
2019-08-22 11:00:55
Niedawno był komunikat o kupnie przez Ultimate 20 starszych gier od Playwaya. Czy mógłby Pan rozwinąć temat i powiedzieć coś więcej o uzasadnieniu biznesowym takiego ruchu dla Ultimate...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 12:01:39
@Dark Głównie chodzi o:
1) poszerzenie konta wydawniczego ULG, na którym w tej chwili jest ponad 100 gier. To daje coraz to większe możliwości co do cross-promo, marketingu itp.

2) przejęcie praw do kolejnych edycji. Tutaj kilka gier może doczekać się kontynuacji. Przede wszystkim widzimy potencjał w serii Demolish and Build.
andrzej
2019-08-22 11:27:05
Czy Discovery Channel będzie pobierać procent od sprzedaży każdego egzemplarza Deadliest Catch: The Game? Czy zakup licencji to był jedyny koszt poniesiony przez Ultimate Games wobec Discovery i Discovery nie uczestniczy już w przychodach z gry Deadliest Catch?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 12:05:22
@andrzej Discovery uczestniczy też w podziale przychodów z gry na warunkach zapisanych w umowie. Zakup licencji traktowany jest jako minimum gwarancyjne, które standardowo występuje przy wszelkich tego typu umowach. Na podobnej zasadzie pozyskuje się inne znane brandy w grach w ramach grupy PlayWay czy też generalnie w tej branży.

Dark
2019-08-22 17:19:19
W jednym z wywiadów mówił Pan o potencjale sprzedażowym Deadliest Catch porównywalnym z Gold Rush, tj. na ok. 200 tys. sztuk. Czy miał Pan na myśli taki potencjał w ciągu kilku lat, czy w ciągu roku od premiery...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:38:40
@Dark Potencjał oceniam w okresie cyklu życia produktu (okresu sprzedaży), który dla symulatorów trwa ok. 2- 3 lata. Nie jest to jednak proste do oszacowania - powiedziałem kiedyś że UFS na PC ma potencjał 100 tys. kopii - a już dziś wiemy, że nowe dodatki DLC i promocje mogą spowodować że jest on znacznie większy niż przypuszczano.
Dark
2019-08-22 17:22:26
Ostatnio bardzo wysokie pozycje na Switchu miał FUS, czy ta gra przekroczyła już poziom 100 tys. sztuk, czy jeszcze nie? Czy bywały takie dni, że ta gra miała sprzedaż nawet 1 000 sztuk dziennie.?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:41:28
@Dark Sprzedaż gry w okresie wyprzedaży jest dobra, ale do poziomów 100 tys. na pewno jeszcze trochę brakuje. Natomiast jest to jeden z mniejszych tytułów na Switch, który pozytywnie nas zaskakuje. To pozwala z optymizmem patrzeć na nasze kolejne gry wędkarskie na tej platformie w tym przede wszystkim UFS.
Dark
2019-08-22 17:26:57
Priest wyjdzie pewnie w przyszłym roku, a co z grą Faither, czy wyjdzie jeszcze w tym roku, czy raczej w przyszłym...? O tyle pytam, że bardzo ładnie wygląda nowa szata graficzna, znacznie lepiej, niż wcześniej.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:42:52
@Dark Deweloper gry Faither deklaruje premierę w tym roku, ale trudno na dziś powiedzieć z całą pewnością że tak będzie. Nowy design gry to efekt naszej pracy ze społecznością graczy i próba realizacji ich oczekiwań.
Eero
2019-08-22 17:36:20
Pytanie może naiwne ale może warto je zadać.
Co było główną motywacją do przejścia z NC na GPW?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:45:01
@Eero To przede wszystkim realizacja obietnicy złożonej inwestorom instytucjonalnym, którzy inwestowali w Spółkę kiedy jeszcze była notowana na NC. Były komunikaty ESPI w tym zakresie.
Jaaa
2019-08-22 17:38:14
Jakie są Pana cele związane ze spółką? Czy ma Pan coś takiego co chce osiągnąć będąc CEO w określonym czasie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:46:51
@Jaaa Znaleźć kolejne silne IP, a najlepiej kilka nowych gier o potencjalne sprzedażowym co najmniej UFS na PC.
Jaaa
2019-08-22 17:40:02
Którą spółkę postrzega Pan jako głównego konkurenta UG?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:50:53
@Jaaa Na dziś nie widzę innego podmiotu który wydaje tak dużo gier na różne platformy. W wybranych segmentach (gatunkach gier) oczywiście mamy silną konkurencję - no może poza grami wędkarskimi na PC - gdzie obecnie nasz UFS to najlepsza gra na PC w sklepie Steam.
Smartt
2019-08-22 17:42:51
Obecnie liczy się innowacja, czy myślał Pan o stworzeniu czegoś w rodzaju działu R&D, który mógłby zapewnić spółce przewagę w przyszłości?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:56:28
@Smartt Jako innowacyjność na dziś rozumiem w tym biznesie:

1/ nowe pomysły na gry - i badanie zainteresowania graczy tymi pomysłami;

2/ wejście w nowe kanały dystrybucji/ platformy sprzętowe / nowe rynki zbytu.

na dziś wykonujemy te zadania - ale być może rzeczywiście potrzeba jeszcze większego zaangażowania w tym zakresie.
Longaminus.
2019-08-22 17:43:16
Czy Deadlist Catch jest rozważany w formule early access?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 17:58:36
@Longaminus. Na pewno będzie to przedmiotem dyskusji po kampanii KS.

Jeżeli gracze przedstawią wiele nowych pomysłów/ uwag etc. - to być może będzie to jakieś rozwiązanie.

Dużo zależy też od ustaleń z Discovery.

Premiery UFS i UBOAT pokazują że EA nie jest złym pomysłem - ale jak będzie - zobaczymy.
Smartt
2019-08-22 17:46:23
Obecna cena akcji to około 20zł, czy spółka rozważa spit, który mógłby zwiększyć płynność?
W obecnej chwili dzienne obroty niestety nie wyglądają zbyt dobrze, nie zachęcają również nowych akcjonariuszy. Co Pan o tym myśli?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:02:06
@Smartt Na razie nie było takich pomysłów.

Płynność akcji, wycena itp. to jest jak rozumiem w jakimś stopniu wynik działań podejmowanych przez Spółkę.
Przed nami wiele istotnych premier w ciągu najbliższych 2 -3 lat - być może będzie poprawa w tym zakresie - ale nie umiem tutaj odpowiedzieć.

Skupiamy się na wykonaniu swojej pracy.
Smartt
2019-08-22 17:48:36
Jeszcze jedno moje pytanie odnośnie płynności. Free Float spółki to zaledwie 47%, czy istnieją plany, które zakładałyby uwolnienie większej ilości akcji dla rynku?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:04:36
@Smartt Tutaj jestem zaskoczony - ostatnio dostałem głównie kilka pytań "Dlaczego Panie Prezesie sprzedał Pan akcje".

A emisji to nie planujemy - tak jak już wielokrotnie wskazywałem.
Dark
2019-08-22 17:48:44
1. Czy w wynikach za IIQ były odjęte koszty przejścia na GPW, jeśli tak to w jakiej wysokości.
2. W jakiej wysokości będą odjęte koszty przejścia na GPW w wynikach za IIIQ i czy to będa już ostatnie koszty tego przejścia?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:06:16
@Dark Nie mam teraz gotowych liczb bo dopiero w Q3 to ostatecznie zostanie podsumowane. Będę mógł przekazać więc dopiero wtedy konkretne info.
Dark
2019-08-22 17:49:31
Jakie gry na PC są obecnie w fazach testowych?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:07:27
@Dark Wszystkie będące w produkcji. Testujemy gry już od początku - od pierwszego Milestone.
Inwestor2019
2019-08-22 17:50:53
Co było powodem przejścia na GPW, nie uważa Pan, że NC dawał pewną przewagę?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:07:50
@Inwestor2019 Odpowiedziałem już kilka pytań wyżej.
Alek
2019-08-22 17:51:01
Z którą najbliższą premierą wiąże Pan największy nadzieje finansowe?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:10:18
@Alek Każda gra na PC która jest w sklepie Steam na globalnej liście życzeń może być sukcesem finansowym. Dziś jest ich już 26 - każda premiera to szansa na dobrą sprzedaż, ale branża jest na tyle nieprzewidywalna że mogą być i spektakularne porażki. Wierzę jednak że statystycznie szanse na znalezienie hitu są u nas dość duże.
Dark
2019-08-22 17:54:14
Czy do wyników za IIIQ ze Switcha będa ujęte wyniki sprzedaży gier z takich miesięcy: czerwiec, lipiec, sierpień? Moje pytanie zmierza do tego, by ustalić czy obecnie termin rozliczeń dotyczy do jednego, czy dwóch miesięcy przed końcem danego kwartału.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:24:16
@Dark Dla gier wydawanych bezpośrednio przez ULG - tak.

Dla gier wydawanych przez wydawców zewnętrznych - zabraknie 1 miesiąca (wrzesień).
Dark
2019-08-22 17:56:19
Bardzo mi się podoba trailer gry Naked& Afraid, czy ta gra może być wydana w pierwszym czy w drugim półroczu 2020?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:12:34
@Dark Jesteśmy na zbyt wczesnej fazie produkcji aby to ustalać. Pierwotny plan zakłada H1 2019.
Ciekawy
2019-08-22 17:58:14
Dlaczego spółka nie próbuje wyspecjalizować się w jednym typie gier? Nie uważa Pan, że może to być korzystne?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:13:29
@Ciekawy Myślę że całkiem nieźle radzimy sobie w grach wędkarskich i ciągle będziemy ten segment rozwijać.

Zgadzam się że specjalizacja czasem bywa ważna.
Sebastian Urbański(Moderator)
2019-08-22 17:59:59
Do końca czatu pozostało jeszcze 15 minut. Proszę się śpieszyć z zadawaniem pytań.

Aktualizacja (18:07:31)
Ze względu na ilość oczekujących pytań czat zostanie zakończony o 18:30
Picker
2019-08-22 18:00:47
Panie Prezesie zadam dość niewygodne pytanie... dlaczego sprzedał pan akcje.?? Nie jest to dość dobrze postrzegane przez inwestorów.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:14:57
@Picker Jest to zawsze indywidualna decyzja danego inwestora. A budowanie silnego akcjonariatu poprzez wprowadzenie podmiotów profesjonalnych jest tak samo ważne jak bieżąca działalność operacyjna – o czym wielokrotnie wspominałem.
Dark
2019-08-22 18:01:25
Kiedyś zapowiadał Pan, że drugie półroczema być znacznie lepsze od pierwszego. Czy można spodziewać się, że np. IIIQ będzie w takim razie lepszy od doskonałego IIQ?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:15:56
@Dark Wszystko zależy od powodzenia nadchodzących premier i od tego jakie gry uda się jeszcze wydać w tym roku.
Dark
2019-08-22 18:03:12
W których większych grach przewidzianych do wydania w b.r. udział Ultimate wynosi co najmniej 50%...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:17:33
@Dark O tym była mowa w którymś z raportów bieżących Espi - ale generalnie dla większości dużych produkcji na PC (Deadliest, Naked, Wanking, Repo Man etc.)
Dark
2019-08-22 18:04:24
Od jakiej gry od Playwaya przewidziane są kupony rabatowe do gry Deadliest Catch?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:19:11
@Dark Za wcześnie aby o tym mówić - ale plany zakładają gry na licencji Discovery (Gold Rush, Diesel), symulatory, na pewno UFS, być może House Flipper. To zawsze jest przedmiotem negocjacji z Steam.
Dark
2019-08-22 18:07:07
W tym roku dynamika wzrostu zysku ma szans wynieść co najmniej 100%, czy w przyszłym roku widzi Pan szansę na podobną dynamike co obecnie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:20:37
@Dark Wszystko zależy od powodzenia premier. W przypadku bardzo udanej premiery może być zdecydowanie wyższa. Ale dziś nie jestem w stanie konkretnie powiedzieć - na pewno celem Zarządu jest zwiększanie przychodów i zysków R/R i zachowanie jak najlepszej dynamiki.
Dark
2019-08-22 18:18:19
Czy Proffesional Fishing Mobile na IOS jest już realnie w sprzedaży? O tyle pytam, że Sensor Tower nie pokazuje pozycjonowania na tej platformie, jedynie jest na Androidzie. Czy w ogóle zwróciły sie już koszty produkcji i marketingu na Mobile?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:22:43
@Dark PF na IOS jest w wersji płatnej i jest w sprzedaży. Po stronie Spółki był jedynie koszt marketingu. Obecne wpływy są właściwie czystym zyskiem do podziału z Twórcą gry.
Sebastian Urbański(Moderator)
2019-08-22 18:27:12
Odpowiedzi na wszystkie zadane pytania zostały już udzielone w związku z czym kończymy czat.

Panie Mateuszu, dziękuję za udział w czacie oraz za wszystkie udzielone odpowiedzi.
Wszystkim uczestnikom czatu dziękuję również za wysoki poziom zadawanych pytań.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-08-22 18:28:15
@Sebastian Urbański Dziękuje - i zapraszam na kolejny chat który prawdopodobnie zorganizujemy po wynikach za I półrocze 2019 r.

Do zobaczenia !
Zapisaliśmy twoją wiadomość

Czat został już zakończony i nie jest możliwe przesyłanie nowych pytań.

Odpowiedzi na zadane pytania mogą być dodawane jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu czatu.

Copyright © 2017 tu Inwestor
PiriBit Sebastian Urbański
ul. Okopowa 113/19 p.1
91-849 Łódź
NIP: 888-28-35-649