Rozmowa z Mateuszem Zawadzkim - Prezesem Zarządu Ultimate Games

Już 30 maja o godzinie 17:30 rozpocznie się czat inwestorski z Mateuszem Zawadzkim, Prezesem Zarządu Ultimate Games S.A.

Podczas dyskusji z pewnością każdy zainteresowany będzie mieć okazję zdać swoje pytanie, ponieważ na czat zarezerwowaliśmy aż dwie 2 godziny.

Sebastian Urbański(Moderator)
2019-05-19 17:40:15
Jak zawsze witam wszystkich serdecznie i bez zbędnej zwłoki zapraszam do udziału w czacie
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 17:38:11
@Sebastian Urbański Dzień dobry,

zapraszam do zadawania pytań, postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć na wszystkie.
Dark
2019-05-19 17:45:15
Który port był drozszy: do Hard West, czy do Thief...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 17:25:03
@Dark Do gry Thief Simulator był nieco droższy. Poruszamy się w niskich budżetach - dzięki temu koszty portowania i marketingu dla dużych tytułów dotychczas udało się zwrócić w okresie ok. 3 dni od daty wydania gry w sklepie Nintendo.
Dark
2019-05-23 22:21:27
jaki jest próg wejścia do Global wish list...? Ile dana gra musi mieć minimum sztuk na wish liście...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-26 13:20:37
@Dark Oprócz ilości zapisów na wishliście algorytm Steam liczy też jakoś ich kont tj. bardziej preferowane są zapisy użytkowników posiadających dużą liczbę gier i rozegranych godzin. Obecnie próg wejścia wynosi od 7 do 10 tys. zapisów.
Dark
2019-05-27 23:10:54
Która gra na Switcha spoza UF Games zarobiła najwięcej...? A która może zarobić najwięcej w przyszłości dla Ultimate po odjęciu prowizji dla innych współudziałowców danej gry...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 00:21:14
@Dark Na razie mamy początek sprzedaży na konsoli Nintendo. Jest zbyt wcześnie żeby wyciągać wnioski. Po zakończeniu 2019 r. będziemy mogli ocenić które produkcje sprzedały się najlepiej i w jaki segment gier inwestować na tej konsoli. Na dziś dobrze sprzedają się wszelkie gry dla dzieci, a także gry wędkarskie. Dobrą sprzedaż notuje Hard West i Thief. Co do przyszłych premier na tą konsolę liczymy w szczególności na te które zostały wytłuszczone w planie premier dostępnym na stronie www spółki. Gra Bug Academy może być jednym z lepszych tytułów na tą konsolę.
Dark
2019-05-27 23:14:46
gra unucky7 ma około 5800 społeczności, natomiast gra
Deadliest Catch ma nieco ponad 4000 społeczności. Dlaczego więc unLucky7 jest na 9 stronie Steam, a Deadliest Catch na 5 stronie...? Czy to oznacza, że mimo wszystko deadliest Catch ma
większą wish listę, niż unlucky7...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:01:43
@Dark Prawdopodobnie algorytmy Steam oprócz ilości sumarycznej zapisów na Wishliście zliczają także przyrosty tej listy w określonym czasie. Gra Deadliest Catch notuje w ostatnim miesiącu dobre przyrosty - dlatego prawdopodobnie w rankingu jest wyżej niż Unlucky 7, pomimo dość zbliżonej ilości zapisów.
Dark
2019-05-27 23:17:34
w przypadku
gry Walking Simulator na Steam jest informacja, że Ultimate Games jest
wydawcą, a producentem MrCiastku . Kto w takim razie ma
większy udział w zysku z tej gry...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 14:30:06
@Dark Ultimate Games S.A. ma większy udział.
Dark
2019-05-27 23:18:08
która gra na PC będzie wprowadzona do
sprzedaży jako pierwsza i kiedy to może być mniej więcej...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 12:58:03
@Dark Główne premiery w planach do wydania na ten rok na PC to Unlucky 7, WoodZone, Bakery Simulator, Deadliest Catch: The Game, Wanking Simulator, Priest Simulator, Commander 85, Ironsmith Simulator - zgodnie z planem premier.

Jako pierwsza powinna wyjść Unlucky 7.

Deadliest Carch: The Game, WoodZone oraz Commander 85 - po zakończeniu kampanii KS.

Daty premier nie są jednak pewne - gry zostaną wydane po przeprowadzeniu pełnych testów oraz w najlepszych, zdaniem Zarządu okienkach wydawniczych na Steam.

O szczegółowych datach będziemy informować poprzez system ESPI.
Dark
2019-05-27 23:18:51
na którą
grę na PC stawia Pan najbardziej w tym roku...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:06:49
@Dark Wszystkie pogrubione w planie premier są istotne.

Sukces (lub porażka) danej gry zależy jednak od tak wielu czynników, że dziś trudno o jakieś typy.

Ważne jednak, że mając już 11 gier na PC na globalnej liście STEAM - na które gracze najbardziej oczekują - szansa na znalezienie gry o dużym potencjalne sprzedażowym jest dość spora.
Dark
2019-05-27 23:20:04
Co się dzieje z grą Faither
na PC ...? czy w ogóle będzie wprowadzona do sprzedaży na Steam? Jeśli tak to mniej więcej
w którym kwartale...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:06:44
@Dark Trwa dewelopment gry. Milestony są zdawane zgodnie z harmonogramem. Premiera możliwa jeszcze w 2019 r.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 13:00:08
@Dark Wszystkie pogrubione w planie premier są w ocenie Zarządu ważne i każda z nich może okazać się dużym sukcesem sprzedażowym.

Zarówno Wanking Simulator, Deadliest Catch, Bakery Simulator, Woodzone, Ironsmith czy np. Unlucky 7 mają na dziś wszystkie symptomy żeby generować przychody porównywalne chociażby z 911 Operator, Gold Rush czy serią CMS.

Na końcowy sukces danej gry wpływa jednak tak wiele czynników, że dziś trudno stwierdzić która z tych gier zarobi najwięcej.

Mogą być spektakularne sukcesy jak i porażki.

Ważne jednak, że mając już 11 gier na światowej liście najbardziej oczekiwanych gier na Steam (ponad 3% wszystkich gier) - szansa na znalezienie hitu sprzedażowego jest w ULG dość duża.
Dark
2019-05-27 23:20:57
już dawno nie było zlecenia nowej gry dla UF games. Czy
będą kolejne zlecenia w najbliższej przyszłości...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:07:48
@Dark W ostatnim czasie mamy m.in. zlecenia na PROFESSIONAL FISHING na PS/XBOX oraz UFS na Switch - czyli główne brandy w ULG. Zlecenia są i będą nowe podpisywane.
Dark
2019-05-27 23:21:21
czy gra Priest będzie jeszcze
w tym roku, czy raczej dopiero w przyszłym ...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:08:37
@Dark W planach jest wydanie do końca 2019 r. - ale dziś trudno powiedzieć na ile to realna data.
Dark
2019-05-27 23:21:42
czy Ultimate Fishing Simulator
sprzedaje się lepiej na PC czy na Switch...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:09:25
@Dark UFS nie jest jeszcze dostępny na platformie Nintendo.
Mamy inne gry wędkarskie na Switch takie jak Fishing Universe czy GO FISHING - natomiast UFS będzie w sprzedaży w q4 2019.
Dark
2019-05-27 23:23:52
jak Pan ocenia potencjał gry Wanking Simulator...? Czy taką grę w ogóle dopuści Steam do sprzedaży...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 17:57:31
@Dark Jest to gra chyba o jednym z większych potencjałów w ULG. Nie było w historii ULG gry która w niecałe 2 tygodnie znalazła się na TOP GLOBAL Wishlist i tak dynamicznie budowała zapisy.

Gra jest już dostępna na STEAM. Nie widzę ryzyka niedopuszczenia jej do sprzedaży.
Borsuk
2019-05-28 22:50:41
dlaczego potencjał gry o koniach Wanking Simulator porównał Pan w raporcie bieżącym do potencjału gry o kozach Goat Simulator...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:09:59
@Borsuk Traktuję pytanie jako dobry żart :)
Borsuk
2019-05-28 22:51:56
kiedy spodziewa sie Pan wprowadzenia do sprzedaży gry unlucky7, bo miała być w I półroczu...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:12:59
@Borsuk Gra obecnie jest testowana przez zespoły testerskie. O szczegółowej dacie premiery poinformujemy poprzez ESPi.

Zwracam uwagę że wszelkie daty w planie premier są orientacyjne - i nie należy przywiązywać do niej wielkiej wagi.

Gra zostanie wydana po przeprowadzeniu testów i w najlepszym możliwie okienku wydawniczym.
Borsuk
2019-05-28 22:55:45
czy w przypadku Woodzon i Bakery Ultimate jest tylko wydawcą, czy również producentem...? A konkretnie: czy Ultimate zarobi tylko na wydaniu tych gier, czy raczej większość przychodów trafi jednak właśnie do Ultimate, a nie tylko drobny procent z samego wydawnictwa....?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 17:51:11
@Borsuk Bez względu na to czy ULG jest producentem i wydawcą czy tylko wydawcą, zgodnie z przyjętą polityką Zarząd co do zasady podpisuje umowy z których do Spółki może trafić min. 50% przychodu. Oczywiście gier jest tak dużo, że są przypadki że ten procent jest mniejszy. Proszę też pamiętać że inaczej negocjuje się małe gry indyczy niezależnych deweloperów, a inaczej np. porty dużych gier na konsole.
Borsuk
2019-05-28 22:56:47
czy planujecie grę np. o jakiejś seksownej zakonnicy...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:17:45
@Borsuk Może jako DLC do gry Priest Simulator.
Borsuk
2019-05-28 23:00:04
jak ocenia Pan dotychczasową sprzedaż Hard West oraz Thief...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:14:36
@Borsuk Koszty w obu przypadkach zwróciły się w około 3 dni - więc to bardzo dobra informacja. Sprzedaż jest na stabilnym poziomie.
Borsuk
2019-05-28 23:00:44
Czy Cooking ma szanse wejść na switch jeszcze w IIIQ, czy reczaj w IVQ...? Kiedy Agony...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:20:30
@Borsuk Cooking i Agony na Switch - planowane na Q3 2019.
Dark
2019-05-28 23:10:45
Na razie wiadomo, że w II półroczu najpierw na Steam wejdzie pewnie Unlucky7 i Deadliest catch. A w jakiej kolejności spodziewa się Pan następnych gier na PC...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:15:42
@Dark Na dziś trudno o taką kolejność - wszystko zależy od testów gier, okienek wydawniczych i wielu innych czynników.
Dark
2019-05-28 23:11:37
Czy przewidywane są jakieś kupony rabatowe dla Deadliest Catch: The Game...?
Dark
2019-05-28 23:20:59
na ktorym tytule na PC i na Switch spodziewa się Pan, że mogą przynieść największe wpływy dla Ultimate (przy czym nie pytam o zarobienie kasy przez daną grę, tylko o największe wpływy dla Ultimate po odjęciu wpływów dla pozostałych udziałowców danej gry)
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:23:52
@Dark Tak jak już wspominałem - wszystko co pogrubione w planie premier jest ważne.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 00:32:29
@Dark Tak - w planach kupony do wszystkich gier wydawanych we współpracy z Discovery (Gold Rush, Diesel), UFS oraz symulatory z grupy PLW. W sumie pewnie baza z 1.5 -2 mln graczy.
Dark
2019-05-29 00:12:04
czy zyski z Thief na Switchu w maju będą ujęte jeszcze w IIQ, czy dopiero w IIIQ...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:24:07
@Dark W q3 2019.
Dark
2019-05-29 08:38:49
ile gier na Switcha Ultimate wyda jeszcze w czerwcu...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:24:54
@Dark Wydajemy ok. 5 gier na Switch/ miesięcznie i chciałbym zachować tą dynamikę. wszystko jednak zależy od procesów certyfikacji u Nintendo.
Dark
2019-05-29 08:47:39
ile gier na Switch Ultimate planuje wydać w czerwcu, a ile w lipcu b.r....?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-29 10:25:21
@Dark Tak jak pisałem - chciałbym wydawać po ok. 5 tytułów na Switch/ miesięcznie.
Dark
2019-05-29 14:16:57
po ile osób dziennie rośnie wish lista na Wanking Simulator oraz po ile osób na Deadliest Catch...?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 00:33:31
@Dark Z uwagi na przepisy giełdowe chyba nie mogę udzielać tak szczegółowych odpowiedzi. Obie gry budują się bardzo dobrze. Naszym celem jest uzyskanie na premierę zapisów w ilości min. 50 tys. na dany tytuł. Będziemy jednak dążyć do WL na poziomie w okolicy 100 tys. osób
Trader
2019-05-30 17:38:08
Jak przebiegają prace nad Deadliest Catch? Czy w przyszłości planowanych jest znacznie więcej gier bazujących na licencji Discovery Channel?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 17:41:15
@Trader Obecnie kończymy przygotowania do kampanii KS, która rozpocznie się 7.06.2019.
kolejną naszą grą na licencji Discovery będzie Naked and Afraid - planowana do wydania w 2020 r.
Rozmawiamy także o nowych produkcjach na lata 2021 -2022.
X-Man
2019-05-30 17:40:02
Witam, ile gier zaplanowanych na 2019 jest gotowych i czeka w kolejce na ich wydanie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:18:41
@X-Man Na początku roku ogłosiłem że chcemy wydać 50 gier na wszystkie platformy w 2019 r. - dzisiaj mamy ponad 20 wydanych, nie widzę zagrożenia aby nie zrealizować planu wydania tych 50 tytułów.
Ewi
2019-05-30 17:52:49
Dzień dobry,
Którą firmę upatrujecie Państwo jako swojego bezpośredniego konkurenta w branży?
E.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:25:37
@Ewi Często otrzymuje to pytanie - i po raz kolejny napiszę - że trudno o wskazanie takiej firmy.

Jest kilka firm o zbliżonym modelu działalności m.in. nasz główny akcjonariusz PlayWay S.A. - on jednak dużo inwestuje w spółki zależne - a my skupiamy się głównie na zespołach wewnętrznych.
PacMan
2019-05-30 17:55:09
Firma produkuje często dość kontrowersyjne/dziwne tytuły, skąd pomysły na tego typu produkcje?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:29:43
@PacMan Firma szuka przede wszystkim gier, które mogą wykazywać duży potencjał sprzedażowy.

Pomysły na nowe gry rodzą się w kilku miejscach - czasem deweloperzy je przynoszą, czasem akcjonariusze zgłaszają, mamy też własne zespoły testerskie, marketingowe etc - które również dostarczają masę nowych pomysłów.
Longaminus.
2019-05-30 17:58:00
Kiedy planowe jest wydanie gry Faither (Priest I)?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:30:24
@Longaminus. W 2019 r.
PacMan
2019-05-30 17:58:03
Na NC można zaobserwować wysyp firm zajmujących się produkcją gier. Czy nie uważa Pan, że jest to jeden z symptomów pompowania bańki? Jeżeli tak to, czy nie obawia się Pan efektów gdy nagle pęknie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:34:34
@PacMan W ogóle tego nie analizujemy. Mamy do zrobienia określoną pracę - i na tym się skupiamy.

A im więcej nowych spółek - tym może nawet lepiej, bo to oznacza możliwość podpisywania nowych umów wydawniczych z nowymi partnerami.
Longaminus.
2019-05-30 17:59:47
Czy są szanse na wydanie Wanking Simulator w III kw.?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:36:27
@Longaminus. Wszystko zależy od tego jak pójdą testy i jaki będzie odbiór graczy. Jest to zbyt ważny tytuł żeby wydawać go za wszelką cenę w określonym terminie.
Aaaa
2019-05-30 18:01:06
Pytanie pada pewnie dość często ale zaryzykuję. Czy spółka planuje jakieś działania związane z podwyższeniem kapitału? Może jakaś nowa emisja?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:41:00
@Aaaa Emisja była w styczniu 2019 r. na 3 mln zł.

Została objęta przez obecnych akcjonariuszy (Zarząd, Rada Nadzorcza).

Ostatnio ogłosiliśmy politykę dywidendową. Ogłaszanie w najbliższym czasie kolejnej emisji - byłoby z tym zupełnie niespójne.

Spółka jest w dobrej kondycji finansowej. Bieżące wpływy pokrywają wszelkie wydatki na nowe gry i zespoły.

A pierwsze poważne premiery dopiero przed nami.
Slawko
2019-05-30 18:01:59
Część inwestorów wydaje się być zaniepokojona informacją że kończą się prace nad portami gier z grupy Playway i możecie w kròtce nie mieć co robić. Czy mamy się czego obawiać ?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:46:01
@Slawko Spółka podpisuje i ciągle będzie podpisywać nowe umowy.

W mojej wypowiedzi chodziło o to że skończyła się pewna pula nazwijmy to " wydanych już na PC gier z grupy PlayWay".

Grupa PlayWay zrzesza jednak ok. 50 firm, które w mojej ocenie będą dostarczać kilkanaście albo raczej kilkadziesiąt gier rocznie do portowania.

W najbliższym czasie mogą być więc podpisywane głównie umowy na portowanie gier które dopiero co zostaną wydane.
PacMan
2019-05-30 18:03:32
Czy ma Pan jakieś przeczucia odnośnie przyczyn dzisiejszych wzrostów na kursie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:48:48
@PacMan W ogóle tego nie analizuję.

Mamy dużo gier do wydania w najbliższym czasie i pracy do wykonania. I na tym się skupiamy.
Longaminus.
2019-05-30 18:12:17
Czy jeśli nie uda się zapewnić odpowiedniej liczby gier do portowania na Switch, Spółka poniesie koszty z tym związane, opłacenia zespołów programistów?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:51:37
@Longaminus. Zarząd nie ma w planach dopuszczenia do takiej sytuacji.

W modelu Spółki zespoły deweloperskie otrzymują wynagrodzenie za wykonaną pracę - nie ma portu = nie ma pracy = nie ma kosztów.
Invest
2019-05-30 18:16:13
Wszyscy nieduzi producenci gier zaczynają coraz bardziej skupiać się na Switch, czy jest to dobra droga. Sklep Nintendo zaczyna przypominać ten Google Play, jest tam cała masa produkcji, w które nikt nigdy nie zagra.

Nie obawia się Pan przesycenia tego medium?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:56:29
@Invest Uważam że sprzedaż na Switch to duża szansa. Dziś jeszcze jest stosunkowo mało gier, a sprzedaż tej konsoli bije rekordy.

Przesycenie na pewno kiedyś nastąpi - ale jeszcze jest zbyt wcześnie aby o tym mówić.

Poza tym nawet jeżeli na Nintendo będzie takie wysypisko śmieci jak na STEAM (dwadzieścia kilka tyś gier wydawanych rocznie) czy GooglePlay - to liczę na to że przez kilka lat sprzedaży na tej konsoli zbierzemy już na tyle doświadczenia i będziemy mieli już tak mocne konta wydawnicze - że nie odczujemy tego przesycenia tak bardzo.
Longaminus.
2019-05-30 18:17:04
Czy sprzedaż Fishing Universe na Switch jest zadowalająca?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:58:37
@Longaminus. Jak na port wykonany z gry mobilnej - to tak.

Ważniejsze jednak będą premiery Professional Fishing i UFS na Nintendo Switch.
Rafal
2019-05-30 18:23:21
Czy w związku z wojnami handlowymi nie boicie się że zyski mogą być niższe niż oczekiwane ?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 18:59:40
@Rafal Przy naszym modelu sprzedaży - czyli ponad 90% to sprzedaż elektroniczna - nie bardzo widzę takie zagrożenia.
Invest
2019-05-30 18:23:47
Planuje Pan zwiększenie/zmniejszenie ilości udziałów w spółce w najbliższych miesiącach?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:03:01
@Invest Planuje jak najlepiej wykonywać swoją pracę.

Mój udział powinien ulec zwiększeniu - z uwagi na rozliczenie programu motywacyjnego ustalonego w zeszłym roku - szczegóły były podawane w raportach ESPi.
X-Man
2019-05-30 18:24:47
Te pozostałe 30 gier do wydania do końca 2019 jest już gotowych?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:06:10
@X-Man Według mnie można mówić że dana gra jest gotowa do wydania dopiero wtedy gdy:

1/ w wersjach na konsole mamy zakończone certyfikacje i ustalone daty premier;
2/ w wersjach na PC mamy zakończone testy;

Z tego punktu widzenia te pozostałe 30 gier nie jest gotowe do wydania.
Invest
2019-05-30 18:26:04
Jaki wpływ na działalność spółki może mieć obecna sytuacja pomiędzy USA i Chinami? Branża gamedev już delikatnie oberwała z tego powodu.

Czy nie obawia się Pan eskalacji konfliktu i wprowadzenia sankcji, które mogą uderzyć w producentów gier na całym Świecie?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:08:30
@Invest W 90% sprzedajemy w modelu dystrybucji cyfrowej na globalnych platformach takich jak np. Steam, Google Play, Nintendo- Eshop.

Jedynie upadek którejś z tych platform lub wykluczenie nas z niej - jest realnym zagrożeniem dla naszego biznesu.
Czarek
2019-05-30 18:28:58
Dzień dobry. Czy widzi Pan w najbliższych miesiącach jakieś zagrożenia dla Spółki?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:13:24
@Czarek W tej branży największym zagrożeniem są niespełnione oczekiwania graczy.

Rafal
2019-05-30 18:29:45
Czy podzielicie się z nami(inwestorami) strategią na lata 2021-2022 już niebawem czy trzeba będzie czekać jeszcze lata ?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:15:32
@Rafal Strategia już dziś jest dość powszechnie znana - ale rzeczywiście w planach jest zebranie tego w kilka punktów i ogłoszenie publiczne.
Longaminus.
2019-05-30 18:30:01
Czy na Wanking Simulator będą kupony rabatowe, dla jak dużej bazy użytkowników?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:16:39
@Longaminus. Jest zbyt wcześnie aby o tym mówić, ale naturalnie do każdej gry chcemy uzyskać kupony rabatowe od wszystkich wiodących gier PLW i ULG.
Aaaa
2019-05-30 18:30:45
Ile osób firma zatrudnia w oparciu o umowę o pracę a ile o kontrakty B2B?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:17:18
@Aaaa 1 osoba na umowę o pracę. Łącznie ok. 100 osób w wielu zespołach.
PacMan
2019-05-30 18:39:21
Czy możemy liczyć na rozmowę z Panem przy okazji publikacji wyników?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:18:03
@PacMan Jestem do dyspozycji.
Czarek
2019-05-30 18:45:47
Jak Pan ocenia 2 kwartał?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:21:54
@Czarek W ogóle nie oceniam.

Do czasu wydania dużych gier na PC jakiekolwiek oceny nie mają sensu, a wyniki za Q2 są zupełnie nieistotne.

Na prawdziwą analizę przyjdzie według mnie czas dopiero po zamknięciu 2019 r., albo i nawet I półrocza 2020 r.

Należy wydać kilka gier na PC znajdujących się na globalnej liście życzeń Steam aby można było powiedzieć w jakim kierunku zmierzamy.

Jedna udana premiera może przesunąć nas do innej rzeczywistości.
Longaminus.
2019-05-30 18:46:06
Czy są prowadzone rozmowy na wydanie dużego tytułu na Switch spoza grupy PLW w tym roku?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:22:52
@Longaminus. Tak, prowadzimy wiele rozmów.
Meridian
2019-05-30 18:49:09
Dzień dobry,
Czy myślicie może nad stworzeniem jakiejś produkcji MMO?

Koszty takich produkcji potrafią być wysokie jednak w przypadku udanego tytułu coś takiego może zagwarantować stabilne finansowanie działalności przez lata.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:23:41
@Meridian Na dzisiaj nie wpisuje się to w nasz model działalności.
Aaaa
2019-05-30 18:59:55
Gdyby spółka miała wydać produkcję typu AAA to jaki byłby to gatunek?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:25:11
@Aaaa Na obecnym etapie działalności nie myślę o wydaniu gier AAA.

Zróbmy najpierw kilka udanych gier w gatunku "indie".
Aaaa
2019-05-30 19:11:28
Jeszcze jedno pytanie :)
Nie uważa Pan, że spółce brakuje obecnie jednej wiodącej marki?

Tworząc markę można przywiązać do siebie graczy, w tej chwili w portfolio brakuje czegoś takiego.
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:27:21
@Aaaa UFS w wersji PC jest najlepszą grą na STEAM w historii istnienia tego sklepu, a wersja na android ma chyba najlepsze oceny w Google Play.

To jest mocna marka która trzeba rozwijać.
Longaminus.
2019-05-30 19:13:51
Czy widzi Pan realną szansę aby gry portowane na Switch z grupy PLW trafiły na Switch w Japonii?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:28:35
@Longaminus. Avenger Bird jest w sprzedaży w Japonii na Nintendo bodajże od początku maja.

Kolejne gry będą tam też wydawane.
Alek
2019-05-30 19:15:34
Czy ma Pan jakieś przewidywania co do wysokości kursu spółki na koniec roku jeśli większość gier zostanie dobrze przyjęta?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:29:21
@Alek To pytanie do analityków.

My robimy i wydajemy gry.
PacMan
2019-05-30 19:24:04
Napisał Pan, że spółka zatrudnia 100 osób z czego tylko jedną na umowę o pracę.
Czy nie postrzega Pan takiej sytuacji jako potencjalnego zagrożenia dla ciągłości funkcjonowania biznesu?

Obecna sytuacja na rynku może w pewnym momencie odciąć spółkę od dostępu do programistów, co się stanie z powstającymi tytułami?

A może większość z tych 100 pracowników to tańsza siła z Indii, Chin itp?
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:30:55
@PacMan Spółka działa w oparciu o model rev-share (udział w zysku dla dewelopera)- co powoduje silne związanie naszych zespołów ze spółką.

90% deweloperów to Polacy.

mamy 1 zespół z Niemiec i 1 z Rumunii.
Sebastian Urbański(Moderator)
2019-05-30 19:31:16
Dzisiejszy czat zbliża się ku końcowi. Obecnie nowe pytania nie będą już publikowane.
Jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu czatu Pan Mateusz będzie mógł publikować odpowiedzi na wcześniej zadane pytania.

Dziękuję wszystkim za udział w czacie i zadane pytania. Panu Mateuszowi chciałem podziękować za pracę włożoną w przygotowanie wszystkich odpowiedzi.

Pozdrawiam serdecznie
Sebastian Urbański
Mateusz Zawadzki(Prowadzący)
2019-05-30 19:31:52
Niestety nasz czas dobiegł końca. Odpowiedziałem na 90% pytań - na pozostałe zabrakło już czasu.

Dobrej nocy - Pozdrowienia
Zapisaliśmy twoją wiadomość

Czat został już zakończony i nie jest możliwe przesyłanie nowych pytań.

Odpowiedzi na zadane pytania mogą być dodawane jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu czatu.

Copyright © 2017 tu Inwestor
PiriBit Sebastian Urbański
ul. Okopowa 113/19 p.1
91-849 Łódź
NIP: 888-28-35-649